Opgelet: valse e-mails van De Watergroep in omloop
Momenteel circuleren er frauduleuze mails die zogezegd vestuurd worden vanuit naam van De Watergroep met als afzender "Doccle" of "De Watergroep" zelf.
Lees hier het persbericht van De Watergroep omtrent deze phishing-campagne.
Deze e-mail is een typisch geval van ‘phishing’ (te herkennen aan persoonlijk e-mailadres, buitenlands bankrekeningnummer, foutief berekende waterfactuur, ...).
Een paar tips om een echte factuur te onderscheiden van ‘phishing-mails:
- Kijk na of de factuur wel degelijk van jouw waterleidingsmaatschappij (Aquaduin) komt (logo, afzender, ...);
- Controleer de afzender: dit is steeds een e-mailadres met ‘@aquaduin.be‘;
- Controleer dus zeker of het rekeningnummer gelijk is aan het onderstaande rekeningnummer van Aquaduin:
IBAN: BE86 0910 0065 2050
BIC: GKCCBEBB (Belfius)
Opgelet: dit is een nieuw rekeningnummer. Op vroegere facturen vind je het rekeningnummer BE97 7380 0744 2649 terug.
- Maak je gebruik van het e-loket? Controleer of deze factuur ook in jouw persoonlijke online klantenzone staat.
Je kan ook jouw steentje bijdragen aan het bestrijden van deze phishing mails door de valse facturen door te sturen naar de overheidsdienst Safe On Web via verdacht@safeonweb.be.
Neem bij twijfel contact op met onze klantendienst.
E-loket
Maak gebruik van het e-loket om gebruik te maken van onze online diensten:
- Raadplegen van facturen;
- Opvolgen van verbruik;
- Instellen van de alarmen van de digitale meter;
- ...
Surf naar www.aquaduin.be/e-loket en maak jouw account aan door je te registreren. Na het voltooien van de registratie kan je gebruik maken van onze online diensten.
Terug naar het nieuwsoverzicht
